تهیه کننده برنامه رادیویی طنز «جمعه ایرانی» با بیان اینکه برنامه طنز از روی ضرورت ساختار انتقادی دارد، از احتمال اجرای این برنامه رادیویی در قالب دیداری در «شبکه نسیم» خبر داد.

برنامه طنز ساختار انتقادی دارد/احتمال کوچ «جمعه ایرانی» به شبکه نسیم

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری ایرنا، سعید توکل روز سه شنبه با اشاره به تاریخچه پخش برنامه «جمعه ایرانی» گفت: این برنامه که پیشتر با اسم «صبح جمعه با شما» حدود ۳۰ سال پس از انقلاب و حتی قبل از پیروزی انقلاب با نام «شما و رادیو» پخش می شد، تکیه گاهی برای اوقات فراغت مردم از لحاظ شادی آفرینی بود.  
وی تاکید کرد: کمبود چنین برنامه هایی احساس می شد و گروه «صبح جمعه با شما» جزو اولین ها در راه اندازی لحظات مفرح برای مردم بودند و همه چارچوب ها را در آن رعایت می کردند و با رفت و آمد مدیران مختلف همیشه این برنامه ادامه داشت.  
سردبیر سایت «شادشو» افزود: آنچه موجب تعجب شد، تنگ شدن عرصه با انتصاب رییس سابق سازان صدا وسیما بود و تغییرات به اندازه ای بود که نتوانستم تحمل کنم و از آن زمان به بعد برنامه تعطیل شد.  
وی در مورد پیامدهای تعطیلی برنامه «جمعه ایرانی» گفت: با تعطیلی این برنامه مخاطبان از کنار رادیو پراکنده و همه هنرمندان حاضر در این برنامه متفرق شدند. در این برنامه بیش از ۳۰ هنرمند، هفت نویسنده، دو شاعر و همچنین گروه ۱۲ نفره خواننده و نوازنده همکاری داشتند که بخشی از آنها اکنون با سایت «شادشو» کار می کنند و عده ای نیز بیکارند.  
توکل در مورد بازگشت به رادیو گفت: مخالفت شخصی با هیچ فردی ندارم اما معتقدم چارچوب ها را خوب می شناسیم و سربازان شادی آفرین مردم بودیم. ضمن اینکه برنامه های طنز الگوهای مشخصی دارد و مدیران باید از هنرمندان در اجرای این برنامه ها حمایت کنند زیرا به هرحال برنامه ای انتقادی است.  
این پیشکسوت رادیو در مورد پیشنهاد برای اجرای برنامه در دیگر شبکه های رادیویی یا تلویزیونی افزود: از شبکه نسیم تماس گرفتند و صحبت هایی شده اما هنوز قطعی نیست، اما اگر فضا فراهم شد و این برنامه به تلویزیون برود، طبیعتا باید تغییراتی کند زیرا شکل تصویری پیدا می کند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.